Διεθνής Ακαδημία Γνώσης & Καινοτομίας Ελεύθερου Πανεπιστημίου Βάρνας

Η ίδρυση της Διεθνούς Ακαδημίας «Γνώσης και Καινοτομίας», η οποία βρίσκεται σε συμφωνία με τις οδηγίες του προγράμματος «Ορίζοντας 2020» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αποσκοπεί στην ανάπτυξη βασικών τεχνολογιών για την επίτευξη της οικονομικής ανάκαμψης. Η χρήση νέων τεχνολογιών πληροφοριών και επικοινωνιών (ΤΠΕ) προϋποθέτει τη δημιουργία ανθρώπινων πόρων με νέες γνώσεις, προοπτικές, δεξιότητες και κίνητρα για την κάλυψη νέων θέσεων εργασίας.

Η ίδρυση της Διεθνούς Ακαδημίας «Γνώσης και Καινοτομίας» του Ελεύθερου Πανεπιστημίου Βάρνας έχει ερείσματα σε περισσότερες από 500 διεθνείς συνεργασίες που πραγματοποιούνται στο ακαδημαϊκό πλαίσιο του Free University της Βάρνας, καθώς και στη συμμετοχή του πανεπιστημίου σε εκπαιδευτικά και ερευνητικά δίκτυα και διεθνή προγράμματα. Την Ακαδημία απαρτίζουν εξέχοντες καθηγητές κορυφαίων πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων, καθώς και κορυφαίοι εμπειρογνώμονες από διεθνείς εταιρείες των ΗΠΑ, της Γερμανίας, της Ρωσίας, της Ιταλίας, του Βελγίου, της Πολωνίας, της Μεγάλης Βρετανίας, της Ελλάδας, της Ολλανδίας και της Ιαπωνίας. Μεταξύ των ενεργότερων και σημαντικότερων συνεργασιών είναι εταιρείες προερχόμενες από τη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, τη Γερμανία – η κατασκευαστική εταιρεία STARBAG, η Ομάδα Θερμοκηπίου και η E. Ambiente από την Ιταλία. Σημαίνουσες προσωπικότητες αποτελούν ο Διευθυντής του Κέντρου Οικονομικής Εκπαίδευσης και Επιχειρηματικότητας του Πανεπιστημίου του Delaware, των ΗΠΑ – Καθηγητής Dr. James O’Neil και ο Διευθυντής του Κέντρου Εκπαίδευσης και Έρευνας του Πανεπιστημίου του Cincinnati, ΗΠΑ – Καθηγητής Δρ. George Vredeveld. Κατά το μήνα Νοέμβριο οι καθηγητές του Πανεπιστημίου Ben Gurion του Ισραήλ, πρόκειται να πραγματοποιήσουν ένα κύκλο εκπαίδευσης επί της γνώσης στο VFU, ο οποίος θα είναι αφιερωμένος στη χρήση της τελευταίας γενιάς τεχνολογιών ιστού για την εγκατάσταση του ψηφιακού χώρου εργασίας Enterprise 2.0. Θα προσφερθούν επίσης εξειδικευμένα μαθήματα σχετικά με το ψηφιακό marketing, την ηλεκτρονική διαχείριση, κ.ά.

 

Στόχοι

Η Ακαδημία άνθισε μέσω της εμπειρίας που απέκτησε το Ελεύθερο Πανεπιστημίο Βάρνας από τη στενή της συνεργασία με διάφορες επιχειρήσεις, καθώς και μέσω της πρακτικής άσκησης ενός αξιόλογου εύρους ακαδημαϊκών έργων. Μεταξύ των έργων αυτών συγκαταλέγονται η “Ευρωπαϊκή Επιχειρηματική Εγγύηση για την Επαγγελματική Δεξιότητα των Αποφοίτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο VFU”, το “Ευρωπαϊκό Σύμπλεγμα Γνώσεων” και η “Έρευνα για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη”, το “Ακαδημαϊκό Πάρκο 2020”, οι “Εμπειρογνώμονες και Φοιτητές – Σύμπραξη για την Ανταγωνιστικότητα”, η “Ακαδημαϊκή Επιχειρηματικότητα στον Τουρισμό”, η “Ηγεσία στον Παγκόσμιο Κόσμο” κ.ά. Η Ακαδημία προτάσσει την τεχνολογική υλοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, προσφέροντας ένα καινοτόμο, υψηλό επίπεδο γνώσης και κατάρτισης που διαθέτει πλείστα πλεονεκτήματα. Η διδασκαλία βασίζεται στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης, σε προβληματισμούς, στην εκμάθηση δεξιοτήτων και την ανάπτυξη ενός ομαδικού πνεύματος συνεργασίας στόχο κατευθυνόμενο προς την έρευνα.

Οι βασικοί στόχοι της Ακαδημίας περιλαμβάνουν:

  • Διεθνοποίηση
  • Στενή σύνδεση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τις ανάγκες της επιχείρησης και της αγοράς εργασίας
  • Νέες δεξιότητες και νέες θέσεις εργασίας
  • Πρότυπα μοντέλα διδασκαλίας και κατάρτισης
  • Διεπιστημονικό χαρακτήρα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων σπουδών
  • Ενότητα της έρευνας και της εκπαίδευσης. Δοκιμάζοντας ερευνητικές ιδέες σε «πραγματικές εργαστηριακές συνθήκες» και ανακάλυψη του μέλλοντος μέσω της πρακτικής και όχι μόνο μέσω της θεωρητικής κατάρτισης
  • Υλοποίηση του μοντέλου δέσμευσης – οι δραστηριότητες διδασκαλίας, κατάρτισης και έρευνας θα ενισχυθούν μέσω της συνεργασίας και της ανταλλαγής γνώσεων

 

Φύση της Ακαδημίας

Στο πλαίσιο των ακαδημαϊκών μαθημάτων του Varna Free University, οι φοιτητές μπορούν να ακολουθήσουν όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες- Bachelor, Master και Doctor. Διοργανώνονται με τη μορφή μαθημάτων, σεμιναρίων, master classes, θερινών σχολείων και άλλων ιδιαίτερων πρωτοβουλιών. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες στο πλαίσιο της Ακαδημίας περιλαμβάνουν την έρευνα, την ανάπτυξη σχεδίων και τη διαμόρφωση διεθνών ομάδων. Τα καθήκοντα των ομάδων αυτών, μεταξύ άλλων, είναι να καθορίσουν τους διεπιστημονικούς ερευνητικούς προβληματισμούς, να εκπαιδεύσουν τους μαθητές στην ενασχόληση με συγκεκριμένα ερευνητικά καθήκοντα και να επεξεργαστούν προτάσεις για υποτροφίες από την ΕΕ, το ΝΑΤΟ, διάφορα ιδρύματα και άλλες σχετικές πηγές.

Η Διεθνής Ακαδημία «Γνώσης και Καινοτομίας» παρουσιάζει το νέο όραμα του πανεπιστημίου. Το όραμα αυτό περιλαμβάνει εκπαιδευτικές, ερευνητικές και ρηξικέλευθες διαδικασίες σε ένα συνεχώς οικονομικά μετασχηματιζόμενο περιβάλλον, το οποίο προϋποθέτει διεπιστημονική προσέγγιση και σημαντική επένδυση στη θεωρητική και πρακτική γνώση.

Η Ακαδημία συνδυάζει τις προοπτικές και δραστηριότητες αναγνωρισμένων ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, των ερευνητικών κέντρων και των διαφόρων εταιρειών. Πρόκειται για τον κόλπο δημιουργίας ικανών και καταρτισμένων διαχειριστών του μέλλοντος για την εξασφάλιση της ανταγωνιστικότητας του «τριγώνου της γνώσης» – εκπαίδευση-επιστήμη-καινοτομία. Οι πρωτοβουλίες της Ακαδημίας προκύπτουν από την ιδέα της απόκτησης γνώσης μέσω της έρευνας, της διάδοσης μέσω της εκπαίδευσης και της εφαρμογής της μέσω της καινοτομίας. Αυτό το “τρίγωνο” συντελείται ορθώς, όταν οι συνθήκες του πλαισίου επιβραβεύουν τη γνώση που τίθεται σε εφαρμογή προς όφελος της οικονομίας και της κοινωνίας. Στον 21ο αιώνα το πιο ισχυρό εργαλείο παραγωγής είναι η ανθρώπινη γνώση.

Κατά τη διάρκεια της Ακαδημίας η χρήση του διαδικτύου θα χρησιμοποιηθεί για την ηλεκτρονική και εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Οι εκπαιδευόμενοι θα αποκτήσουν δεξιότητες για τη χρήση προγραμμάτων διαχείρισης της γνώσης και την εφαρμογή τους σ’ ένα πραγματικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Η διαχείριση της γνώσης συνεπάγεται τη δημιουργία ενός συστήματος πλήρους κλίμακας που συλλαμβάνει τις γνώσεις και τις μετατρέπει σε επιχειρηματικές στρατηγικές, πολιτικές και πρακτικές σε όλους τους τομείς.

Παράγοντες επιτυχίας:

  • Ευελιξία και προσαρμογή της διαχείρισης και της λειτουργίας
  • Ρηξικέλευθη τεχνολογία (Επέκταση στις ΤΠΕ)
  • Ψηφιοποίηση και εικονικοποίηση του περιεχομένου και της δραστηριότητας
  • Συνεργασία και αλληλεπίδραση διεθνούς πλαισίου (Πραγματικά Διεθνές)
  • Συνεργασία με τις επιχειρήσεις και δημιουργία δικτύων διεθνούς εμβέλειας – κλώνοι έρευνας και εκπαίδευσης
  • Μη συμβατικές στρατηγικές: νέοι κλάδοι, διεπιστημονική επιστημονική έρευνα κλπ
  • Ενσωμάτωση της γνώσης και ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ των κλάδων
  • Εκμάθηση βασισμένη σε προβλήματα: διεπιστημονικότητα, επίλυση συγκεκριμένων επιχειρηματικών προβλημάτων σε πραγματικό περιβάλλον, ομαδική εργασία.

 

Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους, οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να εγγραφούν στις ενότητες της Ακαδημίας. Με την ολοκλήρωση μιας ενότητας, θα απονεμηθούν αναγνωρισμένα πιστοποιητικά και πιστώσεις. Αυτό θα συμβάλλει στον εμπλουτισμό των παραδοσιακών τρόπων εκπαίδευσης και στην εκπλήρωση των βασικών προϋποθέσεων του πανεπιστημίου. Με τη συμμετοχή και παρακολούθηση μαθημάτων και σεμιναρίων, οι εκπαιδευόμενοι θα μπορέσουν να αναπτύξουν μια αξιόλογη φαρέτρα γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων, προκειμένου να επιτύχουν την απορρόφησή τους από την αγορά εργασίας, τόσο σε τοπικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο.